eÄhtäri-hankkeen avulla sähköiset asiointipalvelut kotisohvalle

Ähtärin kaupungin vetämä eÄhtäri-hanke julkistettiin ma 26.1.2015 klo 10 kaupunginvirastolla.

Hanke tuottaa ja kokeilee kotiin tarjottavaa etäasiointia keväällä 2015. eÄhtäri-hankkeen aikana on suunniteltu sähköinen asiointiportaali, jota kautta asiakas voi kätevästi vaikkapa kotisohvalta hoitaa asioitaan ja ottaa yhteyttä eri palveluntarjoajiin.

eÄhtäri-hankkeen tiedotus- ja julkistamistilaisuudessa oli läsnä myös kunta- ja liikenneministeri Paula Risikko. Lisäksi paikalla olivat hankkeen yhteistyökumppanit Valtiovarainministeriö, Kuntaliitto, Videovist Oy (tekninen toteuttaja), OmaSäästöpankki, Diacor Oy, Kela sekä yritysten ja muiden organisaatioiden edustajia.

Tältä sivulta löydät lisää informaatiota, mistä eÄhtäri-hankkeessa on kysymys. Videoklippi palvelutilanteesta "Matkalle lähtö" havainnollistaa mahdollisuudet, mitä eÄhtäri asiointipalvelut voi kuntalaisille tarjota.

Asiointipalveluesite (pdf)

Palveluntarjoajat  (organisaatiot ja yritykset, joiden kanssa voit tällä hetkellä asioida netissä)

Hankkeen sidosryhmät

KÄYTÄNNÖN KOKEMUKSIA VIIME VIIKOILTA eÄHTÄRI VIDEOASIOINNISTA:

Ähtärin kaupungin perusturvatoimisto ja asiakkaat ovat tyytyväisiä tulkkipalveluun. Asiat tuli ymmärretyksi puolin ja toisin. Ajassa ja matkakustannuksissa tuli säästöjä, kun tulkkaus tapahtui videon välityksellä.

 

JULKISTAMISTILAISUUDEN TIEDOTTEET

MUUT TIEDOTTEET

Asioi heti Kelan kanssa videon välityksellä painamalla alla olevaa nappia

 

PALVELUNTARJOAJA! Tule mukaan eÄhtäri-hankkeeseen

1. Palvelu voi olla julkinen, kunnallinen, yksityinen tai järjestö/yhdistys

2. Mikäli olet kiinnostunut tarjoamaan yrityksesi/yhteisösi/organisaatiosi palveluja sähköisen asiointipalvelun kautta, ota yhteyttä
    Ähtärin kaupungin viestintäsihteeri Irma Kuoppalaan, puh 0400 863 865 irma.kuoppala@ahtari.fi
  
  Kerromme mielellämme lisää - mitä ikänä haluat tietääkin asiointipiste.fi -palvelusta

3. Tarvitset tietokoneen tai tabletin, mikrofonin  ja kaiuttimiet - yhteydeksi riittää 3G

4. Tekniikkaan liittyvät kysymykset selviävät ottamalla www.videoasiointi.fi kautta yhteyttä Videovisit Oy:n asiakaspalveluun